تولید سمند میكروهیبرید آغاز شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از ایكوپرس، 'جواد سلیمانی' با بیان این مطلب، اظهار داشت: فاز تجاری سازی سمند میكروهیبرید، اول اردیبهشت ماه سال جاری به پایان رسید و تمامی قطعات نیز تایید نهایی گرفتند، اما به منظور تطبیق با استاندارد یورو چهار فرایندهای تازه ای برای این پروژه در نظر گرفته شد.

وی افزود: فرایندهای تایید نوع و صحه گذاری، كه برای همین منظور در سمند میكرو هیبرید تعریف شد، بر روی 50 دستگاه به صورت پیش تولید و آنلاین درمدتی بیش از دو ماه به انجام رسید و به عنوان یك محصول جدید برای شماره گذاری و تست های 55 گانه ارایه شد.

سلیمانی سامانه میكروهیبرید یا ' خاموش روشن برقی ' را یك تجهیز سفارشی برای محصولات ایران خودرو عنوان كرد و گفت: 40 دستگاه سمند مجهز به این سامانه كه درفاز پیش تولید، تولید شده بود، پس از فرایند تكمیل كاری و كنترل های لازم، برای بررسی نیاز بازار و بازخوردهای آن، در مهر ماه به بخش فروش تحویل داده شد.

قائم مقام مدیر عامل دركیفیت و توسعه محصول با اشاره به تحویل پنج دستگاه سمند تاكسی میكروهیبرید به سازمان تاكسی رانی در تیرماه سال جاری، گفت: از آن جا كه بر اساس رویه های ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، تاكسی باید از طریق این ستاد در اختیار قرار گیرد، نامه نگاری های بسیاری انجام شد و با وجود بیش از 15 مورد پیگیری و جلسه، این تاكسی ها هم چنان شماره نشد و سه دستگاه آن در پاركینگ تاكسی رانی و دو دستگاه در سازمان فروش متوقف است.

وی اظهار داشت: ایران خودرو كار خود در زمینه سمند میكروهیبرید را به موقع و به درستی انجام داده بود؛ اما بنا به دلایل یاد شده، این مسیر در مورد تاكسی به خوبی پیش نرفت؛ اما 40 دستگاهی كه در مهر ماه برای مشتری عادی به سازمان فروش داده شد، در مدت چهار روز فروخته و مشتری برای این آپشن، 500 هزار تومان بیشتر پول پرداخت كرد و بازخوردهای بازار نشان دهنده رضایت مشتریان از این محصولات بود.

سلیمانی افزود: در اوایل دی ماه برای افزودن ایربگ به این محصول، تغییرات دسته سیمی و زیرسیستم ها انجام شد و بعد از دریافت نمونه قطعات، یك دستگاه خودرو هم تولید و تاییدیه های اولیه آن به ساپكو اعلام شد كه با تامین قطعات لازم، تولید هزار دستگاه سمند میكروهیبرید كه در برنامه بود، مجهز به ایربگ تا پایان سال در دستور كار قرار می گیرد.

این مقام مسئول با بیان این كه در نیمه دوم آذرماه امسال ، 40 دستگاه سمند میكروهیبرید دیگر تولید و به سازمان فروش داده شد، اظهار داشت: این 40 دستگاه در یك روز به فروش رفت و درخواست های بیشتری از سوی مشتریان برای این آپشن رسیده است.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو،افزود: كاهش مصرف سوخت در نتیجه استفاده از سامانه میكروهیبرید یا خاموش روشن، به تعداد توقف هایی كه در مسیر پیش می آید، بستگی دارد؛ لذا انتظار می رود این سامانه در سفرهای درون شهری بازدهی بهتری داشته باشد. به همین دلیل است كه خودروهای تاكسی در اولویت استفاده از این سامانه هستند.

وی هدف گذاری ایران خودرو در مورد كاهش مصرف سوخت در نتیجه استفاده از سامانه میكروهیبرید را چهارونیم درصد اعلام كرد و گفت: بسته به چرخه سفر، این میزان تا 15 درصد هم افزایش می یابد.

اقتصام**3917**1561





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: